Alla inlägg under oktober 2008

Av Carolina :) - 31 oktober 2008 12:13

Fyy vilket himlans väder det är ute, det blåser och snöar för fullt så jag tror huset ska lyfta snart !! Vakande av att det var snor kallt i sovrummet så det var bara att klä på sig och hämta in ved och börja elda... :) Bli väl snart så att man får börja elda i pellets kaminen oxå under nätterna om det ska hålla sig något sånär varmt på morgonen när man vaknar... :)


Har nyss druckit kaffe, och tror jag snart ska börja röja här och byta gardiner ;) ser ut som en bomb har slagit ner här för tillfället, hundarna brukar nämligen dra ved runt hela huset så jag vet inte om dom oxå tycker att det är kallt här eller nåt hihi... ;)



Var meningen att vi skulle åka runt på gravarna imorgon eller ikväll men det blir nog inte så nu för bejbi är sjuk och kan inte prata har tappat rösten helt stackarn...:( Så det blir väl att vi får göra det när han känner sig piggare !! Så vi får vara hemma istället och äta godis och god mat och mysa framför tv:n istället går ju hemskt mycket bra skräckfilmer nu under helgen...!! Ha en super bra helg alla !!

Av Carolina :) - 30 oktober 2008 23:38

Känner mig verkligen helt slut, har hållit igång nästan hela dagen ända sen 5 imorse... Ska verkligen bli skönt och lägga sig i en renbäddad säng nu snart ;)

Kollar med ett halvt öga på American Gladiators (eller vad det heter)

Måste ju säga att det svenska var mycket bättre faktiskt !!


Stackars bejbi nu håller han oxå på och bli sjuk, är så hes så man hör nätt och jämt vad han säger, blir väl antagligen jag som får passa upp honom imorgon om han är sjuk springa med te brickan och passa upp honom som han gjorde med mig !! Nu blire sängen för min del orkar snart inte hålla ögonen öppna känner verkligen att ögonen håller på och gå i kors snart...




Go natt ...

Av Carolina :) - 30 oktober 2008 19:04

Ja så har man snart avverkat ännu en dag :P Kom på att jag har ju inte ätit nåt på hela dagen sen jag åt två mackor och drack kaffe på jobbet... :( Börjar faktiskt att känna mig enormt hungrig, så det blir nog till att göra sig något och äta och det är ju torsdag idag så vad passar inte bättre än våfflor då?? ;)


Ska säga till Jani att han får slava lite och börja göra smet så steker jag dom hihi.... ;)



Är bara skit på tv ikväll oxå förutom Medium på 4:an kl 21.00 så det blir väl att man tittar på det, sen har jag en massa filmer som jag jag lånade av grannen som jag inte sett...  


Börjar bli väldans kallt ute nu kände jag förrut då jag var ut och rökte, så jag skulle behöva köpa en vinterjacka är så grymt sugen på en blå dunkappa av nåt slag, en fjällräven skulle ju inte sitta helt fel men då är ju dom så j***a dyr istället 4500kr och det är absolut inte pengar jag har så det får väl bli en från cubus för 799kr istället kollade lite snabbt på en blå sist jag var där så det blir väl en sån !! :) Nu ropar Jani att det är dags att börja steka våfflor...  Så ha en fortsatt trevlig kväll alla !!


Tjiing ... :)


Av Carolina :) - 30 oktober 2008 12:56

Japp så har man nyss kommit hem från jobbet då :) Och jag måste säga att det var huuur skönt som helst att komma till jobbet imorse ;) BM hade visst saknat mig oxå !! Hon vart väldans glad att jag hade piggnat på mig... Är dock ledig imorgon och hela helgen + måndag så det blir långhelg för min del !!


När jag kom hem nu så hade jag fått ett brev från Ågården om anhörigveckan uppe i Österström v.49 mamma hade oxå fått ett sånt brev så vi ska åka båda två !! Har fått sådana inbjudningar förrut men har då tackat: Nej p.g.a att jag inte har velat åka själv för det kan vara ganska tufft har jag hört... Allt ska liuxom rivas upp, och jag har inte mått så bra psykiskt dom gångerna så då har jag tyckt att det har varit synd att göra saken värre !! Men nu när mamma oxå ska åka så ska det bli rätt OK faktiskt... Nee nu ska jag ta och slänga i kläder i tvättmaskinen har ju inte blivit så mycket sånt gjort när man bara har varit sjuk och bara legat... 

Är så sugen att sätta upp adventsgardiner men jag tror nog att det är lite för tidigt att göra det nu eller?? 


Jaja, morsning korsning så länge ;)

Av Carolina :) - 30 oktober 2008 05:03

Vad jag gör uppe nu det är ju en väldigt bra fråga (?) Men kan dessvärre inte sova, och jag ska ändå kliva upp om cirkus en timme och gå och duscha och göra mig klar och börja gå till jobbet :)


Såg nu när jag klev upp att det har snöat, jag tycker egentligen inte om snön men första snön är det nog ändå något extra med !! :) Jag tycker egentligen att snön bara kan få vara kvar över jul och nyår och sen gå bort... Men det är ändå ganska mysigt när man kan sitta inne och tända ljus och kolla ut :)

Och appropå ljus så ska jag på ljusparty (partylight) på måndag wiiiee ;)  synd att man inte är gjord av pengar bara för då skulle jag handla massor :) Tänkte iaf att jag skulle beställa lite ljus (juldofter) Mamma hade köpt nåt förra året då hon var på ljus party som luktade så gott tror det närmare bestämt var apelsin och nejlika den ska jag bara HA !! Och sen tror jag att jag ska ta mullbär för den luktar oxå ganska mycket jul :) Sen blire nog inte så mycket mer för dom är rätt dyr 12 st teljus går på närmare en hundring !!

Så det blir ju inte att man handlar några kopiösa mängder...

Nee nu ska jag ta och dricka mitt te och gå ut och röka ;)


Morsning korsning så länge... :)



Av Carolina :) - 29 oktober 2008 19:31

Har legat och vilat en stund, och skönt vare och väldigt välbehövligt :) Vakande av att Johan kom hit en sväng.. Ska snart gå och duscha och göra mig klar för soffläge :) Hade ju glömt bort att det är "Det Okända" idag tur att jag kollade tvplaneten för annars så hade jag missat det !! Ska försöka gå och jobba imorgon för jag känner mig mycket piggare nu när jag har fått ett annat pencelin :) Har lite dåligt samvete av att jag har varit borta så länge men är man sjuk så är man !! Neenu ska jag gå och göra grabbsen sällis... :)


Tjiing :)





Av Carolina :) - 29 oktober 2008 14:18

Börjar äntligen börjar känna mig något sådär bättre !! Var till VC idag igen och fick pencelin kur nummer två, hade tydligen gett mig fel pencilin kur förra gången jag var dit, klantarslen!! :( Börjar mer och mer tycka att matfors vårdcentral liknar mer cykelverkstad !!


Fick även nån hostmedicin utskriven eftersom jag hostar som en tok på nätterna känns nästan som om hela mag innehållet ska följa med...

Men till veckan hoppas jag att jag ska vara så pigg att jag ska kunna gå och jobba... :)  Trodde jag skulle orka städa idag men det får nog vara till helgen tror jag... Ska gå och göra mig lite kaffe och slå på en film som jag lånade av grannen, tror jag ska se Prison Brak säsong 3 :) Ikväll blire soffläge för hela slanten, först ut är Oskyldigt Dömd, sen Insider som har säsongspremiär ikväll får inte MISSA !! :)


Tjiing så länge :)

Av Carolina :) - 27 oktober 2008 21:18

Åhh jag tror jag dör !!! :(

Trodde ju nämligen att jag skulle känna mig någorlunda bättre idag, men icke sanicke :( Känner mig snarare SÄMRE !! Natten till idag var ett rent helvete !! Hade skit svårt och andas, gör ont i lungorna när jag ska andas ut ! Lånade Janis astmaspray och det vart väl lite bättre..

Trodde ju som sagt att jag skulle orka med och jobba, men det vart ju inte så eftersom jag har legat mestadels idag plus att jag tror att jag har fått tillbaka febern för ibland fryser jag och ibland håller jag på och svettas ihjäl :( Så jag var ju tvungen att ringa till BM och göra henne besviken och säga att jag inte kom idag heller !! Men hon sa att det var lungt och att jag kunde vara hemma tills jag kände mig bättre så får se i mitten på veckan hur jag mår, mår jag fortfarande piss så ska jag ringa på vårdcentralen igen !!


Nee nu ska jag koka lite te och lägga mig i soffan och kolla på Nattbuss 807


Tjiing !! 

Ovido - Quiz & Flashcards