Alla inlägg under november 2008

Av Carolina :) - 30 november 2008 22:11

Ja det är prick 8 timmar innan jag ska fara :)


Har nyss kollat på Sanningens Ögonblick, är ju så bra !! Skulle faktiskt själv kunna ställa upp ;) Så nån som vill kan väl anmäla mig tihi ;) Lätt förtjänta pengar måste jag ju säga iaf...

 

Nästan hela dagen har jag spenderat med och tvätta massa och packa, är några grejer som jag måste packa ner imorgon bitti, som duschgrejer och liknande.... Kan bli ganska roligt men även "jätte tufft" det har jag i åtanke, tror även att jag kommer att få bearbeta barndomen och alla svek, alla lögner ja precis allt är jag beredd att få riva upp, men det är ganska skönt också, att få prata om det och sen gå vidare, + att det inte är bara jag som har dom känslorna inombords varje dag, utan jag delar ju det med många, många fler och det är ju ganska skönt att veta !!

Ja jag kommer ju inte blogga något under den här veckan som ni förstår.. 

Utan ni får så lov att hållas tills jag kommer hem på fredag !! :)

Ska försöka komma ihåg kameran så ni får se bilder under veckans gång !!


Ha en toppen vecka alla ni ;)

 



Av Carolina :) - 30 november 2008 15:06

Ja så var det 1 advent och det börjar närma sig jul på "riktigt" :) Var meningen att vi skulle åka in till matfors och gå på julskyltningen men jag tror vi skippar det, för det regnar så fruktansvärt, och fryser detta på så är det inte roligt att vara ute i trafiken !!


Ja imorgon åker jag det är lite blandade känslor inför det, kommer sakna mina "huliganer" här hemma nåt så fruktansvärt, men Jani lovar att hålla mig uppdaterad vad som händer här hemma medans jag är borta !! :) Han har lovat att han ska hämta mig på fredag inne i stan... 

Nee nu ska jag ta och göra mig lite kaffe och sätta mig och mysa :)


Kramis så länge ;)


Av Carolina :) - 29 november 2008 14:34

Som jag skrev tidigare så har jag tillbringat morgonen/förmiddagen till att lyssnat klart på Mia Törnblom, och ätit upp pajen som jag gjorde igår när vi skulle se på idol :)


Jani ligger fortfarande dessvärre och sover :( skulle ju helst se att han klev upp snart så jag får ta i tu med städningen någon gång !! Men har man suttit framför en dator i över 7 timmar så kan jag ju förstå att det tar emot att kliva upp !! ;) Ska snart gå och göra ett tappert besök att väcka honom :)

Vill ju börja städa någon gång så jag får lägga det åt sidan sen och ägna mig att komma ihåg vad jag ska ha med mig !! :)



Av Carolina :) - 29 november 2008 14:15

Nu har jag lyssnat klart på Mia Törnbloms ljud cd och ätit upp pajen sen igår och druckit hink vis med kaffe :) och efter att ha lyssnat på hennes 7 cd:skivor så har jag lärt mig att inte ta NÅGOT för givet, att vilken som helst kan trilla dit på fel spår, det började så oskyldigt som bantnings tabletter och sen gick det bara utför för hennes del, det kan lika gärna ha varit jag eller vem som helst i min omgivning som har kunnat trilla dit, och i våran familj så vart det pappa tyvärr !! Han ska få den ljudboken av mig i julklapp man kan se det som en choaching (vet inte hur det stavas) till hans drogfria liv !! Jag verkligen hoppas och vill tro på honom att hela hans behandling på Ågården ska gå vägen den här gången, man kan se det som SISTA CHANSEN för hans del om han vill leva ett meningsfullt och bra liv dom årena han har kvar att leva !!








Av Carolina :) - 29 november 2008 12:36

Ja så var det lördag, Och nedräkningen har börjat till jag ska fara på måndag  är faktiskt nervös upp till tänderna ;)


Har nyss vakanat !! Vaknade av att "lillprinsessan min" la av en riktig mök, så jag kunde inte vara kvar där inne helt enkelt, och här sitter jag NU ;) Ska snart ta och göra mig lite kaffe och sätta mig framför tv:n en stund tills Jani behagar kliva upp.. :) Han gick nämligen inte och lade sig fören klockan var 04.30 och då hade jag sovit i ca 4 timmar redan :( Somnade till Mia Törnblom, så jag får typ lyssna om en heel cd: skiva för på slutet fattade jag inte vad det var hon pratade om, var trött och flummig tihi ;)


Annars så händer det väl inte så mycket den här helgen, ska försöka städa lite granna och gör adventsfint här till imorgon, ska även tvätta och packa måste gå igenom vad jag ska ha med mig så jag inte glömmer något !! Men bara för att det är jag så lär jag väl typ glömma hälften, men det är ju faktiskt inte längre än att Jani kan komma med det om det är något jag glömt !! Neenu blire kaffe och cigg ;)


Ha en underbar Lördag :)






Av Carolina :) - 28 november 2008 23:41

Ja som sagt jag har ju jobbat kväll ikväll, gick faktiskt bättre än förväntat fick till och med gå hem 1 1/2 timme tidigare och det är ju inte illa pissat må jag säga ;) Allt vart klart väldigt tidigt idag eftersom jag jobbade på som sjutton, tro jag inte ens tog en kvarts rast var bara ut och rökte jätte snabbt emellanåt ! Och när klockan började närma sig 8 så sa BM till mig att jag kunde gå hem :) Så jag hann precis på Ica innan dom stängde för att köpa massa godis tills Idol började tror jag missade lite drygt 20 min men det gör ju inte sååå mycket.. :)

Vart riktigt glad av att Johan åkte ikväll, tycker inte han håller samma tempo som dom andra gör längre ! Har tyckt om Johan förrut men numer nu så skriker han ju bara börjar bli lite överspelat tycker jag, Bagge får ju till och med ont i öronen av alla galna fans som skriker, kan tänka mig hur det kan kännas av att sitta där när alla skriker som mest, jag skulle ALDRIG palla av att sitta och höra på det, har inte nerver för det, hahaha ;)


Nee nu ska jag ta mig en snabb rök och sen duscha av mig lite sen ska jag fortsätta lyssna på Mia Törnblom !!


Ha en fortsatt Härlig fredag :)

Av Carolina :) - 28 november 2008 23:17

Fick min ljud cd igår med Mia Törnblom hennes egna självbiografi Så Dumt !

I boken får man följa Mia när hon är totalt nerknarkad och lever i total misär och förnedring till dess att hon faktiskt har tagit sig hela vägen via häkte och olika behandlingshem till sin egna lägenhet...

Beundrar henne så fruktansvärt mycket att ha kunnat repa så pass efter att ha levt som hon har gjort i flera år och sen bli en sån som sysslar med mental träning och coaching inom självkänsla..

Den är iaf hur som helst SKIT bra, så om ni inte har läst/lyssnat på den så gör det för guds skull :) 

               

Av Carolina :) - 28 november 2008 11:06

Ja så var det fredag igen då :) Och jag ska jobba kväll och jag kommer missa idol :( Om jag har tur så hinner jag iaf se vilken som åker ut ikväll, hoppas det blir Johan jag !! Vill gärna ha kvar Kevin och Alice i finalen så det så !! :)


Ska jag vara helt ärlig så har jag inte nån lust att gå och jobba idag, har kunnat gjort vad som helst för att stanna hemma, men det är bara och bita ihop och jobba ändå vet ju att det kommer att gå som en dans och jobba bara man kommer dit :) Och jag ska ju vara ledig HELA nästa vecka !! Så jag ska nog få tid att kunna vila upp mig ;)


Igår fyllde mamma år, så vi var till Ljusta och grattade henne förstås, fick en massa go fika, smörgåstårta och en massa annat gott :)


Nee nu tror jag att jag ska göra mig lite fika, och sen ska jag gå och väcka Jani, ska åka till hans moster en sväng först innan jag börjar jobba, var längesen det vart nåt besök hos henne nu så det ser jag fram emot ;)


Ha en bra Fredag :)




Ovido - Quiz & Flashcards