Alla inlägg under december 2008

Av Carolina :) - 31 december 2008 21:24

       







































Ungefär såhär kommer väl antagligen jag må imorgonbitti 

Känns det som nu iaf, hahahaha.. :D

Av Carolina :) - 31 december 2008 21:08

Ja så var det inte många timmar kvar på det här året då, lite drygt 3 timmar bara ;) Väntan kan vara lite föör lång ibland !!


Känner mig väldigt mosig just nu, gick hem lite tidigare idag för jag kände mig inte alls bra, mår illa, lite små ont i magen, och väldigt matt svettas och fryser om vart annat :( Troligen blir det inget  jobb för mig imorgon får se hur det blir under natten, har tagit en alvedon nu så vi får se hur detta slutar.. Men in till stan SKA jag !! :) Fick med mig lite mat hem från jobbet, och gott var det kan jag lova :) Potatisgratäng och fläskfilé med massa grädde och senap och tomater, till efterätt hade dom gjort stekta bananer och glass mumma det ;) ska fråga Åsa om receptet på fläskfilén så ska jag göra det någon gång framöver !! 

 

Nee nu ska jag ta och göra Jani, och Maria sällis i soffan :P

 

Till er Alla Från Mig

Ett Riktigt Gott Nytt år ;)

:P

 




Av Carolina :) - 31 december 2008 10:54

Ja så var det nyårsafton :)


Jag har nyss vaknat.. Ska snart börja göra mig i ordning för jobb :) Ska dricka lite kaffe, och sen gå och duscha !! Får se hur länge jag jobbar ikväll, blir vi klar tidigare så kanske jag får smita i väg lite tidigare :) Jag, Jani, och Maria ska åka in till stan senare vid tolvslaget och kolla på fyrverkerierna ;) 

Nee nu måste jag ta och lägga i en växel om jag ska hinna !!


Gott Nytt År Alla :)

Av Carolina :) - 30 december 2008 21:59

Ja så har läst ut boken :) Den var såå bra, nästan bäst av dom alla om jag får säga det själv !!


År 2009 börjar närma sig med stormsteg, vilket kan kännas ganska skönt, att man får lägga det gamla bakom sig, och börja om på nytt igen..

Har aldrig utlovat några större nyårslöften som jag inte kan hålla, som att sluta röka det har jag givit upp för länge, länge sedan för det är absolut inget jag KAN hålla ;) Men däremot tänker jag lova mig själv att leva livet fullt ut detta år och vara nöjd med det jag har istället, och inte ställa för stora krav på mig själv, har haft en ganska jobbig period bakom mig med massa familjekonflikter som har kommit ikapp en, men nu har jag lagt det på hyllan och tänker gå vidare och inte grubbla nåt mer på sånt som jag ändå inte kan göra något åt !!

Under anhörigveckan jag var på i början av december har jag lärt mig och tagit till mig en hel del, jag tänker sluta med att vara "alla" till lags hela tiden när jag ändå inte får något tillbaka på det i slutändan för den ända som mår dåligt av det, det är ju jag själv tyvärr !!

När 2009 är slut så hoppas jag att jag har lyckats med att bygga upp mitt  självförtoende en hel del, och har "vuxit" i mig själv så pass att jag kan sätta ner foten och säga STOPP om det är något jag tycker är helt galet..

Det är det jag tänker lyckas åstadkomma detta år :)


Av Carolina :) - 30 december 2008 17:45

Japp så var det snart 2009 då :) Kommer att kännas något ovant att skriva 2009 istället för 2008, nu när man lixom har kommit sig in i det !!


Har legat och sovit en stund, sov inte många timmar inatt inte :(, dum som jag var så följde jag med pappa till umeå igår, han skulle lasta mediciner vi for 11.30 härifrån sundsvall och vi var återigen här hemma 01.15 :( hade jag vetat att det skulle ta sån lång tid så hade jag aldrig följt med !! Så har jag sovit 4 timmar inatt så är det ju bra, och sen skulle ju jag upp och jobba kl 07.00 hade kunnat gjort vad som helst för att ligga kvar då kan jag lova :S  Tur att det inte var så mycket att göra idag, så jag gick hem runt elva :) Det har varit as kallt här inatt så när jag slutade så var vi tvungen att bränna in till stan och köpa några säckar pellets, och det är nu inhandlatoch nu är det varmt och gött här ;) Ska snart börja göra någon mat, börjar känna mig lite små hungrig faktiskt, sen ska jag fortsätta och läsa klart boken, har inte så många sidor kvar nu !


Jobbar imorgon igen, för mig gör det faktiskt ingenting att jobba på nyårafton, ska inte göra nåt speciellt ändå, börjar 12.30 och har jag tur så får jag kanske gå runt åtta, jag och Jani ska åka in till stan då och kolla på fyrverkerierna i hamnen vid tolvslaget :) Förra året var det kanon fint, då kan man ju iaf säga att sundsvalls kommun hade kostat på sig lite extra :) Är ju kul när andra grejar och ordnar sånt där så slipper jag själv göra det ;) tycker verkligen att det är och elda upp pengarna med fyrverkerier men det är ju fint att se på :)

Av Carolina :) - 28 december 2008 21:41

Hallelåja :)


Var ju som sagt in till birsta idag och lämnade tillbaka Janis overol och bytte till en lite större, så nu kan han vara ute och leka i snön igen, utan att bli blöt  hahaha :D

Fick iaf en glad överaskning idag jag trodde att det skulle vara tok mycket folk i birsta idag, men ICKE :) Man behövde inte slå sig fram till kassorna, och fram till provhytterna ;) Det var så gott som folktomt "nästan" överallt, fast i och för sig så har väl folk kanske shoppat av sig det mesta nunär det varit rea och jul, jag gick lungt och strosade runt på Birsta City var in på Vero Moda och där hittade jag två tröjor, och på H&M hittade jag ett par mjukisar (byxor) passar utmärkt att jobba i, hatar att gå i stela jävla jeans på jobbet det finns verkligen inget värre !! Sen så hittade jag inte så mycket mer, så jag har några hundringar kvar på presentkorten jag fick av tomten :) Och det kan ju vara bra nu när det börjar närma sig vår, man hittar säkerligen nåt man vill ha då, och då kan det ju vara bra att ha lite pengar undanstoppade ;) Har tillbringat kvällen med att läsa boken jag fick av mamma i julklapp den är så jävla bra, har redan läst 30 kapitel sen igår, duktigt va?! :) Det är sista delen av Lotta Thell´s böcker För kärleks skull heter den om det är någon som vill veta :) Nee nu börjar jag bli enormt trött i huvet så nu funderar jag på att dra täcket över huvudet ;)


Av Carolina :) - 27 december 2008 19:06

Imorgon blir det återigen att ge sig ut i folkvimlet i Birsta :( Kommer väl att få slå sig fram till kassorna när man ska betala som vanligt när det är rea överallt fick nog igår när vi var ute...

Trodde faktiskt att jag skulle få slippa det men NEJ !! Jani ska på Jula och lämna tillbaka overolen han fick i julklapp av mamma, och den MÅSTE bytas imorgon för då går garantin ut eller vad man ska säga !! Usch jag VERKLIGEN gruvar mig för morgondagen faktiskt... :(


Var hem på en snabbvisit till Nedansjö förrut, tog en snabbfika och sen åkte vi på Ica och handlade, eller rättare sagt jag handlade ;) Tvättmedel och sköljmedel blev det för det var heelt slut !! Passade på att låna några filmer av syster på engång så dom ska jag se lite senare ikväll tänkte jag !! Men före det tänkte jag passa på att tvätta nån enstaka maskin, tvättkorgen håller på svämma över här hemma !! :( 






Av Carolina :) - 27 december 2008 13:07

Har inte blivit något bloggande på några dagar, men å andra sidan så har det inte hänt så speciellt mycket !!

Var in till Birsta en sväng igår, hittade ingenting. Trist!

Ska göra ett nytt försök nästa vecka istället då det inte är så mycket folk, för igår fick man ju nästan slå sig fram, folk är nästan som galna när det är rea !!


Jani är ute och försöker fixa extra ljus på bilen, och här sitter jag med en kaffe mugg i högsta hugg :) Ska åka ner till Nedansjö sen, Jani fick en overol av mamma i julklapp men den är lite för kort i ärmarna så han ska få kvittot så han kan byta den.. 


Börjar känna mig en aning krasslig, hoppas det inte utvecklas till en förkylning bara, för jag har absolut inte tid att ligga sjuk nu, har miljoner saker jag skulle behöva göra, så en förkylning är det sista jag vill ha !!

Nu ska jag gå och fylla på kaffe muggen en aning, sen väntar duschen på mig !! :)

Ovido - Quiz & Flashcards